IPM Teknikk

Kontakt Negotia

BLI MEDLEM

Selgerforbundets tariffmessige tilbud
Selgerforbundet har hovedavtale med Næringslivets Hovedorganisasjon, Handels- og Servicenæringens Hovedorganisasjon, Landbrukets Arbeidsgiverforening og Norges Bilbransjeforbund.

Avtalene er i bygget over samme lest selv om de er litt forskjellige når det gjelder formuleringer. De bereder grunnlaget for at de tillitsvalgte skal ha akseptable arbeidsforhold under utøvelsen av sine verv. Avtalene regulerer rettigheter og plikter både for tillitsvalgte og arbeidsgivere og de skaper ryddige forhold omkring tariffmessige spørsmål.

Selgerforbundet sentralt forhandler frem hovedavtalene og rammeavtalene. Disse danner grunnlaget for særavtaler ved den enkelte bedrift, forhandlet frem av de tillitsvalgte der. Bare i unntakstilfeller kan forbundet bli trukket inn i hva som skjer lokalt. Selgerforbundets hovedoppgave blir derfor å sette de tillitsvalgte i stand å gjøre en så god jobb som mulig. Dette gjør vi ved å tilby kurs og opplæring, samt at vi gir råd og veiledning i konkrete situasjoner.

Ved enkelte bedrifter har våre medlemmer funnet det hensiktsmessig å ikke ha noen tariffavtale og det er heller ikke alltid de formelle vilkårene for opprettelse er til stede.

Mange av våre medlemmer betrakter likevel tariffavtalen som det viktigste tilbudet blant våre øvrige medlemstilbud.

27/10 13:33 Origo.no
Valper til salg