Vervekampanje 2009

RIS OG ROS ArtikkelsØk
ABONNEMENT ANNONSER OM SESAM REDAKSJONEN
Forbundsstyret 2008-2009

Tor-Arne Hansen foran Saltstraumen. (Foto: Geir N?sterud) Forbundsleder:
Tor-Arne Hansen
Tlf.: 48 86 50 61

Forbundslederen er født i 1953, gift og bosatt i Bodø. Han har vært i lokalforeningens styre i 14 år, hvorav 10 år som leder. På forbundsnivå har lederen vært i strategiutvalget, tre perioder i valgkomiteen, nestleder i forbundsstyret og han har vært forbundsleder siden 2006.
Han er også aktiv i Odd Fellow-ordenen. Hytta og fiske i Saltstraumen kunne etter hans ønske ha blitt benyttet langt mer utenom sommersesongen. Hans siste arbeidserfaring er 20 år som regionsjef i tobakksindustrien, og to år som salgssjef i bilbransjen.

Nestleder:
Morten Aas
Tlf.:91 37 68 28

Morten Aas er født i 1955 og ekte Oslogutt. Han har jobbet i byggebransjen siden 1977, og jobber nå som salgssjef i Alliero AS.
Morten har vært medlem av Selgerforbundet siden 1993 og medlem av forbundsstyret siden 2005, først som varamedlem ett år, deretter styremedlem i ett år, og nå som nestleder siden juni 2007.
Morten er også aktiv i OSF, Selgerforeningen i Oslo Akershus, der han har sittet i styret siden 2001, fem år som sekretær og som formann siden desember 2006.
På fritiden er han sammen med venner og familie. I tillegg er Morten en svært ivrig tilskuer på sportsarangementer i innebandy, fotball og ishockey.

Kasserer:
Bente Lia Hansen
Tlf.:99 27 46 19

Bente Lia Hansen er født i 1962, gift med Trond og har to voksne barn. Hun har vært selger i dagligvarebransjen siden starten av 90-tallet, og har jobbet hos Rieber & Søn siden 2000. Bente har også vært medlem i Selgerforbundet siden 2000, da gikk hun rett inn i styret i Oslo-foreningen. Hun ble valgt inn i forbundstyret i 2007. Fritiden bruker Bente på hus, familie og venner.

Styremedlem:
Raymond Olsen
Tlf.:90 15 10 51
raymondolsen@c2i.net

Raymond Olsen arbeider som selger i Axellus dagligvare, der han har vært ansatt siden 1979. Han er 59 år, gift og har rukket å få to barnebarn. Raymond er styremedlem i forbundet og var tidligere varamann til forbundsstyret. Han har vært medlem av Selgerforbundet siden 1983. I tillegg til vervet i forbundsstyret er han også kasserer i Selgerforeningen Østfold. Av hobbyer er det fotball, hockey, familie og hytta ved sjøen som opptar mest av fritiden hans.

Styremedlem:
Børre F. Andersen
Tlf.:90 82 45 84

Børre er født i 1941 og blir således alderspensjonist høsten 2008. Han er gift med Kari og er bosatt på Bybrua utenfor Gjøvik. Har tvillinggutter og tre jente-barnebarn.
Var selvstendig næringsdrivende i 12 år, solgte deretter Saint Michael i 5 år før han begynte hos Brynild i Fredrikstad i 1979, en jobb han hadde frem til han ble uføretrygdet 28 år senere.
Børre har vært medlem siden 1. januar 1963 og har innehatt alle verv i lokalforeningen, de siste 20 årene som leder. Han ble valgt inn i forbundsstyret i 2007 og har
tre perioder bak seg i valgkomiteen.
Er ellers en aktiv Lions. Ble invitert med i 2002 og har vært president i to år. Har også ledet hyttevelet med 150 medlemmer i 5 år. Fritiden ellers bruker han til hus og hage, familie og venner - noe det ikke ble så mye tid til før. Reiser forholdsvis ofte til hyttetunet på Ringebufjellet og nyter fjellet hele året.

1. varamedlem:
Jørn Hjelbak
Tlf.: 907 59 400
jorn@poweroffice.no

Jørn er født i 1976, gift og har ett barn, og er bosatt like utenfor Bodø, på Tverlandet. Jørn jobber som salgsansvarlig i PowerOffice som har spesialisert seg på å levere fremtidsrettede løsninger innenfor komplette administrasjonsverktøy. Tidligere har han jobbet innen faghandel elektronikk, da gjennom firmaene AS Scanor og Philips Lyd og Bilde. Han har også jobbet i Nobel Biocare Norge, som leverer dentale løsninger til tannleger og tannteknikkere.
Jørn har vært medlem i forbundet siden 2002 og har vært aktiv i lokalforeningen i Bodø siden 2003, hvor han nå sitter som leder etter å ha gått "gradene" fra varamedlem første året.
Han er fotballinteressert og gjør det han kan for å få med seg kamper med Bodø Glimt, i England er det Everton som står hans hjerte nærmest. Når Jørn ikke pleier familie eller fotballinteressen er han ofte på tur med ryggsekk og fiskestang.

2. varamedlem:
Jane Hatteland
Tlf.:90 86 16 99
jane.hatteland@hatex.no

Jane Hatteland har vært medlem i Selgerforbundet siden 2002 og er også vara medlem i OSF. Hun har vært selvstendig næringsdrivende siden 1987 og er nå salgsrepresentant for Reima på Østlandet.
Driver også litt innen eiendom. Hun er også engasjert i Dyrebeskyttelsen, på kattehuset. På fritiden liker hun å reise, er glad i naturen på sjø og land, har seilet og gått en del i den norske fjellheimen, men også i utlandet som Andesfjellene, i Costa Rica og Mexico. For øvrig er hun veldig sosial og liker å stelle til både små og store sammenkomster med venner og familie.

3. varamedlem:
Gunvor Djønne
Tlf.:95 27 28 35

Gunvor Djønne er født 1954, ugift har en datter og ett barnebarn. Hun bor i Arna, en halv time uten for Bergen. Gunvor har vært selger hos Rieber & sønn siden 1993, og vært medlem i Selgerforbundet siden 1995. Hun har også vært styremedlem i Bergen siden 2006. Gunvor er i dag hovedtillitsvalgt for selgerne i Rieber & sønn. Hun er også ansattes representant i styret til Rieber-konsernet. Fritiden bruker Gunvor til turer i naturen sammen med barn, barnebarn og venner.

27/03 08:04 Stavanger Aftenblad
Bensinforhandlerne lurer på hverandre

27/03 06:15 Amta.no
Dumper priser i Drøbak