IPM Teknikk

Kontakt Negotia

BLI MEDLEM

Forbundsstyret 2010-2012

Tor-Arne Hansen foran Saltstraumen. (Foto: Geir Nøsterud) Forbundsleder:
Tor-Arne Strand
Tlf.: 488 65 061

Forbundslederen er født i 1953, gift og bosatt i Bodø. Han har vært i lokalforeningens styre i 14 år, hvorav 10 år som leder. På forbundsnivå har lederen vært i strategiutvalget, tre perioder i valgkomiteen, nestleder i forbundsstyret og han har vært forbundsleder siden 2006.
Han er også aktiv i Odd Fellow-ordenen. Hytta og fiske i Saltstraumen kunne etter hans ønske ha blitt benyttet langt mer utenom sommersesongen. Hans siste arbeidserfaring er 20 år som regionsjef i tobakksindustrien, og to år som salgssjef i bilbransjen.

Nestleder:
Morten Aas
Tlf.:913 76 828

Morten Aas er født i 1955 og ekte Oslogutt. Han har jobbet i byggebransjen siden 1977, og jobber nå som salgssjef i Alliero AS.
Morten har vært medlem av Selgerforbundet siden 1993 og medlem av forbundsstyret siden 2005, først som varamedlem ett år, deretter styremedlem i ett år, og nå som nestleder siden juni 2007.
Morten er også aktiv i OSF, Selgerforeningen i Oslo Akershus, der han har sittet i styret siden 2001, fem år som sekretær og som formann siden desember 2006.
På fritiden er han sammen med venner og familie. I tillegg er Morten en svært ivrig tilskuer på sportsarangementer i innebandy, fotball og ishockey.

Styremedlem:
Raymond Olsen
Tlf.: 901 51 051
raymondolsen@c2i.net

Raymond Olsen arbeider som selger i Axellus dagligvare, der han har vært ansatt siden 1979. Han er 59 år, gift og har rukket å få to barnebarn. Raymond er styremedlem i forbundet og var tidligere varamann til forbundsstyret. Han har vært medlem av Selgerforbundet siden 1983. I tillegg til vervet i forbundsstyret er han også kasserer i Selgerforeningen Østfold. Av hobbyer er det fotball, hockey, familie og hytta ved sjøen som opptar mest av fritiden hans.

Kasserer:
Børre F. Andersen
Tlf.:908 24 584

Børre er født i 1941. Er alderspensjonist men fortsatt levende opptatt av selgere generelt og forbundet spesielt. Han er gift med Kari og bosatt på Bybrua ved Gjøvik. Har tvillinggutter og tre jente-barnebarn.

Var selvstendig næringsdrivende i 12 år, solgte deretter Saint Michael-varer i 5 år før han begynte hos Brynild i Fredrikstad, en jobb han hadde frem til han ble uføretrygdet 28 år senere.

Børre har vært medlem siden 1. januar 1963 og har innhatt alle tillitsverv i lokalforeningen på Gjøvik, de siste 22 år som leder. Han ”debuterte” som delegat på Landsmøtet i Stavanger allerede i 1981 og ble tildelt forbundets hederstegn i 2003. Har siden 2007 vært styremedlem i forbundet og ble nå i sommer valgt til kasserer for to år. Har for øvrig tre perioder bak seg i valgkomiteen i forbundet.

Er ellers en aktiv Lions. Ble invitert med i 2002 og har vært president i to år. Har også vært leder i hyttevelet for 150 hytteeiere i 5 år. Fritiden brukes på hus og hage, familie og venner, noe det ikke ble så mye tid til tidligere. Reiser forholdsvis ofte til hyttetunet på Ringebufjellet og bruker de flotte områdene der oppe hele året.

Styremedlem:
Svein Erstad

Svein er 50 år og gift med Britt og har tre barn og et barnebarn. Han jobber i Franke-Norge AS,som distriktssjef, der han har vært ansatt siden 2008. Hovedoppgavene er salg til kjøkken- og byggvarehus.

Tidligere har Svein jobbet 14 år hos Optura (klokker/smykker) og fem år hos Norstar (leketøy), tre år hos Midelfart og fem år hos Gilde.

Svein har vært medlem i Selgerforbundet siden 1993, og har sittet i lokalstyret i HSFB siden 1998. Med mye reising og mange hotellnetter, er familien i sentrum når han er hjemme. Svein, sammen med kona, Britt, er glad i turer i skog og fjell med aktive ferier. Kveldene brukes også til venner og mye lesing av bøker.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Varamedlem
Eva Sidsel Olsen
Tlf: 918 12 860

Sidsel er født i mars 1950. Hun startet som salgskonsulent i Nopal i 1984, som ble oppkjøpt av Rieber & Son ASA i 2003 som er hennes arbeidsgiver.

Sidsel ble medlem av OSF i 1985 og har sittet i styret i flere perioder. Gift med Terje har to sønner og fem barnebarn. Interessert i all idrett, spesielt fotball der far og sønner har vært aktive. Spiller golf og volleyball. Fritiden brukes på hytta ved Lyseren i Enebakk, eller i form av fisketurer og ferie i utlandet med venner.

Andre varamedlemmer til styret er Sindre Helle, SF Nordvest-Ålesund og Audun Herfindal, HF Skien. Omtale og bilde kommer...

Planlagte styremøter i Selgerforbundet:

Forbundsstyremøter 2013:

31. januar
22. februar
22. mars
19. april
  6. juni
7.- 8. juni Landsmøte

Lokalledermøte  1.- 2. februar

Saker fra styrene i lokalforeningene som skal behandles skal sendes sekretariatet senest 10 dager før styremøtet.

27/10 13:33 Origo.no
Valper til salg