Fordelsavtaler
Våre fordelsavtaler gir som regel mer penger tilbake enn det kontingenten koster. Vi forsøker hele tiden å ha et begrenset men variert tilbud til våre medlemmer. Medlemstilbudene er i første rekke ment å skulle bidra til at medlemmene sparer penger. Flere av våre medlemstilbud kan imidlertid også gi kostnadsbesparelser for medlemmenes arbeidsgivere.  I Norge, hvor 90 % av alle bedriftene har mellom 5 -10 ansatte, vil også arbeidsgivere ved medlemskap hos oss kunne nyte godt av rimelig tjenester for bedriften sin, noe de normalt ikke kunne opparbeidet selv.

Avtaleområder vi dekker for våre medlemmer:
- Avtaler for leiebil, bildekk, bilutstyr
- Avtaler på bensinkort
- Avtaler knyttet til kredittkort
- Avtaler på forsikring (hus, bil, hjem, hytte, verdisaker, osv.)
- Avtaler for inntektssikring (bortfall av provisjon ved sykdom)
- Avtaler med flere hotellkjeder i Norge/Norden (overnatting/seminarer)
- Gratis kollektiv ulykkesforsikring.
- Rabatt på leie av feriehus (Frankrike, Spania, Hellas osv.)
- Avtaler for hytteleie i Norge (sentrale ski steder i Norge)
- Avtaler for innkjøp av elektroartikler (nettbutikk for lyd, bilde, foto, hjem)
- Avtale for fartsfylte opplevelser (bil, fly, formel1, rally)
- Utdanningsstipend for medlemmer
- Avtaler for kurs i salgsopplæring på alle nivåer
- Kostnadsfri økonomisk rådgivning
- Avtale for bruks- og høyrentekonto
- Samarbeid om opplæring og jobbformidling
- Andre lokale avtaler i Norge

Vi arbeider kontinuerlig med å vedlikeholde våre medlemstilbud innenfor de rammene vi har. Alle medlemmene får direkte tilgang til online booking til alle våre leverandører (med opparbeidet rabatter) gjennom vårt medlemssystem / intranett. (Krever tilsendt passord).

Medlemskontingenten til Selgerforbundet kan trekkes fra på selvangivelsen.

Vårt juridiske tilbud

For mange er dette et hovedtilbud til medlemmene og det som benyttes mest. Selv om selgeryrket er spennende, interessant og inntektsbringende, er det også spesielt utsatt i forhold til budsjettkrav, innskrenkinger, konjunktursvingninger, diskusjoner om salgsdistrikt/område, kanalkonflikter, distributør-/agentdiskusjoner, utenlandske arbeidsgivere, konkurser, nedleggelse av avdelingskontor osv.

Da arbeidslivet har blitt tøffere de siste årene, så har vi i stadig sterkere grad registrert at våre medlemmer kommer opp i situasjoner hvor en advokat er en naturlig veileder. Imidlertid er det slik at advokatsalærer er blitt meget høye og momsbelagte de siste årene. Kostnadene for en slik tjeneste kan fort bli 1800-1900 kr. pr. time. Da mulige regninger til juridisk bistand fra advokat, for kun å sette seg inn i en sak og kanskje ta et forhandlingsmøte med arbeidsgiver, fort kan bli flere titalls tusen kroner, så kan medlemskontingenten være en rimelig "forsikring". Da kan Selgerforbundet være godt å støtte seg til.

Alle medlemmer hos oss kan påregne å få juridisk veiledning i enkeltsaker uten kostnader dersom en arbeidsrettslig uenighet foreligger. Man kan også, på visse vilkår etter individuell vurdering, få bistand til sakførsel for domstolene. Betingelsen er først og fremst medlemsansienniteten. Medlemmer som kommer eller melder overgang fra andre forbund som fullt betalende medlemmer får full medlemsansiennitet ved innmelding i Selgerforbundet.

Selgerforbundets advokater er spesialiserte på arbeidsrett. De har også den menneskelig og personlige innsikten som kreves for å håndtere slike spesielle situasjoner. Det aller viktigste er naturligvis at våre advokater handler proaktivt, profesjonelt og nøyaktig, da det eksempelvis ved en usakelig oppsigelse kreves handling etter forhåndsbestemte og lovfestede tidsfrister. Vårt medlems ønske og behov kommer selvfølgelig i første rekke før vi vurderer eventuelle juridiske tiltak.

I tillegg har du som medlem tilgang til den elektroniske tjenesten ”Juss på 1-2-3” (hjelp til hverdagsjuss i alle situasjoner). Mer informasjon om det ligger under linken Faghjelp/Juss.

Trenger du hjelp på det privatrettslige område (testament, skillsmisse, nabotvist osv) så tilbyr Selgerforbundet nå alle sine medlemmer en førstegangskonsultasjon med vår advokat til kr. 500.- (1 time) og deretter en timepris på kr. 1.100.- for videre saksførsel. Tjenesten vil kunne bestilles for betalende medlemmer på vårt medlemsnett fra januar 2009.

Tilgang til et stort nettverk for deg
Samlet i Norden er vi med våre søsterorganisasjoner ca. 75.000 personer som primært jobber med salg. Vi representerer et stort antall bedrifter i Norge og i Norden. Gjennom ulike fora i vår regi er det muligheter for å treffe og bli kjent med andre. Nettverksbygging er for mange sentralt og mange av våre medlemmer synes denne delen er vel så viktig. Om man for eks. vurderer jobbskifte og vil finne ut om konkurrentens ansettelsesbetingelser, eller trenger hjelp til å bygge forretningsrelasjoner i sitt salgsarbeid så er nettverksbygging og relasjonsbygging nøkkelfaktorer. Skal en i dag se seg om etter en ny jobb, er det et faktum at 80 % av ansettelser i Norge i dag skjer uten annonsering eller rekrutteringsselskap. Ansettelser i Norge skjer gjennom kontakter og anbefalinger fra andre eller gjennom nettverket en har opparbeidet.