spacer spacer
 
strek
medlemsmeny topplogo
transp

Glemt passordet ditt?

Brukernavn:

Passord:


 
  OM SELGERFORBUNDET  
 

Hvem er vi?
Kontakt Selgerforbundet
Mål og målgrupper
Medlemsfordeler
Agenturavtaler
Kurs og seminarer
Tillitsvalgt rollen
Tariffavtaler
Nordisk samarbeid
Forbundsstyret
Presseomtale
Vervekampanje 2010

 
  JURIDISK HJELP  
 

 
  FAGHJELP  
 

Juss
Jobbsøkertest
CV og jobbsøknadstips
Jobbintervju - Spørsmål
Fremtidens selgerrolle
Personlig coach
Forhandlingsteknikk
Salgskurs på nett
Firmaetablering
Nyttige linker

 
  MELD DEG INN I SELGERFORBUNDET  
 

 
  LOKALFORENINGER  
 

Agder
Bergen
Bodø
Drammen
Harstad
Hedmark
Kristiansund N
Lillehammer
Oslo og Akershus
Rogaland
Skien
Tromsø
Trondheim
Vestoppland - Gjøvik
Østfold
Ålesund

 
     
FORSIDE SKRÅBLIKK NYHETSARKIV
ABONNEMENT ArtikkelsØk
Abonner på vårt nyhetsbrev:
ANNONSER OM SESAM REDAKSJONEN
  TRANSP Skriv ut siden
30/3/2011
Egen iPad-kiosk
30/3/2011

Aftenposten og VG kjører to vidt forskjellige strategier i sin lansering av iPad-avis. VG kommer til å selge avisen gjennom Apple, som tar 30 prosent provisjon. Aftenposten selger hele produktet selv for å sitte igjen med alle inntektene.

Aftenposten kommer med to iPad-utgaver hver dag. En morgenutgave fra klokken 05.00 og en kveldsutgave klokken 16.00. iPad-utgavene kommer som et abonnementsprodukt.
 
Billigere for dagens abonnenter
– Leserne vil kunne teste produktet gratis i en prøveperiode etter lansering. Vi må hente læring i markedet gjennom innspill og reaksjoner fra brukerne. Vi vil ta betalt, men eksakt tidspunkt for dette er ikke satt. Det som imidlertid er klart, er at Aftenpostens eksisterende abonnenter vil få tilbud om en lavere pris. På sikt vil denne applikasjonen kunne kjøpes i gunstige digitale produktpakker, bestående også av andre iPad-produkter, sier administrerende direktør i Aftenposten Lars Erik Torjussen i en pressemelding.
 
Egen kiosk i april
VG har også ambisjoner om egen betalingsløsning for sin iPad-utgave og regner med at den vil være klart i løpet av april.
 
Lastet ned 63.000 ganger.
– De to første årene er en investeringsfase for oss, både redaksjonelt og i det tekniske produktet. Det er også viktig for oss å lære mest mulig om betalingsvillighet, sier administrerende direktør i VG Mobil, Tor Jacobsen til Dagens Næringsliv.
 
17 aviser i A-pressen vil den kommende perioden lansere sine iPad-versjoner.

 


 
Presseklipp

04/07 20:33 Det Liberale Folkepartiet - Forsiden
Den greske tragedie: Hva var årsaken? Hva må gjøres?

04/07 19:52 Sunnmørsposten - Nyheter: Søre
Selger gründereventyr

04/07 19:16 E24.no - Børs og finans
Camillo Eitzen selger ni fartøyer

04/07 19:10 Lofotposten - Lokale nyheter
50.000 til skøyta

04/07 19:04 dn.no - Børs/marked
Eitzen-gruppen selger seg ut av gass


spacer spacer spacer spacer spacer
UTGIVER: Media Solution AS | Postboks 9393, Grønland, 0134 Oslo | REDAKTØR: Trygve Bergsland, Tlf.: 905 85 639, e-post: trygve@sesamnett.no