spacer spacer
 
strek
medlemsmeny topplogo
transp

Glemt passordet ditt?

Brukernavn:

Passord:


 
  OM SELGERFORBUNDET  
 

Hvem er vi?
Kontakt Selgerforbundet
Mål og målgrupper
Medlemsfordeler
Agenturavtaler
Kurs og seminarer
Tillitsvalgt rollen
Tariffavtaler
Nordisk samarbeid
Forbundsstyret
Presseomtale
Vervekampanje 2009
Golfturnering 2009
Medlemsreiser 2009
Gi oss Ris eller Ros

 
  JURIDISK HOTLINE  
 

 
  FAGHJELP  
 

Juss
Jobbsøkertest
CV og jobbsøknadstips
Jobbintervju - Spørsmål
Fremtidens selgerrolle
Personlig coach
Forhandlingsteknikk
Salgskurs på nett
Firmaetablering
Nyttige linker

 
  MELD DEG INN I SELGERFORBUNDET  
 

 
  LOKALFORENINGER  
 

Agder
Bergen
Bodø
Drammen
Harstad
Hedmark
Kristiansund N
Lillehammer
Oslo og Akershus
Rogaland
Skien
Tromsø
Trondheim
Vestoppland - Gjøvik
Østfold
Ålesund

 
     
FORSIDE SKRÅBLIKK NYHETSARKIV
RIS OG ROS ArtikkelsØk
Abonner på vårt nyhetsbrev:
ABONNEMENT ANNONSER OM SESAM REDAKSJONEN
  TRANSP Skriv ut siden
21/4/2009
Narvesen vokser
21/4/2009

Til tross for bred nedgang i kioskmarkedet, har Narvesen vokst med 2 prosent i første kvartal. I november i fjor rustet Reitan Servicehandel (RSH) seg på motgangstidene ved å si opp deler av administrasjonen, resultatene var svake - og optimismen ikke altfor høy etter flere spådommer om kioskdød og nedgangstider for KBS-markedet.

Årets første måneder viser stikk motsatt retning for kioskkjeden, og Narvesen går mot strømmen i det harde markedet. Folk velger tradisjon, norsk og den sterke merkevaren.
ACNielsen sine tall for Kiosk/Bensin-markedet viser en nedgang på hele 11,7 prosent første kvartal i år. Da er det sterkt av den norske kioskkjeden å holde stand i markedet. Det skaper fornøyde eiere i kjeden.
- Vi vet jo at Narvesen er som en institusjon i Norge å regne, med sine mer enn 100 år i markedet. Narvesen-kioskene drives lokalt av lokale, dyktige kjøpmenn, de tar vare på kundene sine, og har også modernisert seg de siste årene. Det er nok de store årsakene til suksessen, sier eier og administrerende direktør, Magnus Reitan.
 
Narvesen Norgesmester i pølsesalg
Det er spesielt på Fastfood Narvesen har spist seg fra konkurrentene. Der andre kiosker og bensinstasjoner har hatt en signifikant nedgang, med total markedsutvikling på -8,73 prosent (kilde: Markedsfakta 1/2009), har Narvesen nå en rekordhøy andel på 46,8 prosent av all fastfood. For første gang siden 2007 er Narvesen nok en gang størst i landet på pølser.
- Hvis folk flest ikke har råd til et restaurantbesøk, unner de seg fortsatt pølse og et godt magasin på kiosken, sier Kristin Grymyr, kategorisjef, Fast Food i Narvesen.
 
Sterke merkevarer er mer levedyktige
- I den situasjonen som har oppstått, forventer vi et større prisfokus blant forbrukerne. De som ikke ønsker å konkurrere om å være lavest på pris, må i enda større grad enn før, klare å differensiere seg selv og sine produkter med utgangspunkt i en sterk merkevare, et godt omdømme og tydelig kommunikasjon.  Det er de som allerede har bygget en sterk merkevare og de som satser i nedgangstider, som sitter med de sterkeste emosjonelle bindingene til konsumentene, sier Stein Aarland som er markedssjef for bank og finans i TNS Gallup.
 

 
Presseklipp

27/03 08:04 Stavanger Aftenblad
Bensinforhandlerne lurer på hverandre

27/03 06:15 Amta.no
Dumper priser i Drøbak

27/03 06:00 Journalisten.no
Varselklokker for nettinntekter

27/03 06:00 DinSide
Bollesuksess fra Deli de Luca

26/03 22:04 StavangerAvisen
Saudi-kvinner til boikott av undertøys-butikker


spacer spacer spacer spacer spacer
UTGIVER: Mediafabrikken AS | Postboks 9393, Grønland, 0134 Oslo | REDAKTØR: Trygve Bergsland, Tlf.: 905 85 639, e-post: trygve@sesamnett.no