spacer spacer
 
strek
medlemsmeny topplogo
transp

Glemt passordet ditt?

Brukernavn:

Passord:


 
  OM SELGERFORBUNDET  
 

Hvem er vi?
Kontakt Selgerforbundet
Mål og målgrupper
Medlemsfordeler
Agenturavtaler
Kurs og seminarer
Tillitsvalgt rollen
Tariffavtaler
Nordisk samarbeid
Forbundsstyret
Presseomtale
Vervekampanje 2009
Golfturnering 2009
Medlemsreiser 2009
Gi oss Ris eller Ros

 
  JURIDISK HOTLINE  
 

 
  FAGHJELP  
 

Juss
Jobbsøkertest
CV og jobbsøknadstips
Jobbintervju - Spørsmål
Fremtidens selgerrolle
Personlig coach
Forhandlingsteknikk
Salgskurs på nett
Firmaetablering
Nyttige linker

 
  MELD DEG INN I SELGERFORBUNDET  
 

 
  LOKALFORENINGER  
 

Agder
Bergen
Bodø
Drammen
Harstad
Hedmark
Kristiansund N
Lillehammer
Oslo og Akershus
Rogaland
Skien
Tromsø
Trondheim
Vestoppland - Gjøvik
Østfold
Ålesund

 
     
FORSIDE SKRÅBLIKK NYHETSARKIV
RIS OG ROS ArtikkelsØk
Abonner på vårt nyhetsbrev:
ABONNEMENT ANNONSER OM SESAM REDAKSJONEN
  TRANSP Skriv ut siden
20/4/2009
Svensk skal kapre norske bollespisere
20/4/2009

En «medel-Svensson» spiser minst to kanelbuller i uken, og nå skal Narvesen adoptere den svenske suksessen. Dette skal øke det eksisterende bollesalget på 4,5 millioner boller i Narvesen ytterligere.

I dag lanseres kanelbullen i Narvesen, for å se om «bullen» kan bli en like stor slager i Norge. Kanelbullen er en svensk klassiker og bestselger, og svenskene kjøper og spiser kanelbuller i store volumer. I Sverige har «bullen» til og med fått sin egen dag: Kanelbullens dag den 4.oktober.
 
Norske forbrukere på bolletoppen
Narvesen alene solgte flere enn 4,5 millioner boller i 2008, og bolleutvalget i norske kiosker har stadig utvidet seg de siste få årene: Boller med og uten rosiner, boller med sjokoladebiter, flerforpakninger og gode tilbud. Nå ønsker kjeden å øke salget ytterligere.
- Vi ser at vi selger svært mye av produkter som lukter godt, smaker mye og som er den lille kosen i hverdagen. Vi har også fått flere henvendelser fra kunder som ønsker kanelboller, og ser også at folk ønsker bredere utvalg av denne type produkter, sier Kristin Grymyr, kategorisjef bakeri, Narvesen.
 
Narvesen selger mer og mer boller
Det har vært flere historier i mediene om bollesalget i Norge, og nordmenn elsker boller i alle størrelser og smaksvarianter. Allikevel har man sett en nedgang i Kiosk og Bensinmarkedet de første månedene av året. inTrack* Analyse, MarkedsFakta AS sin tall for årets første to måneder viser en nedgang på mer enn 10 prosent for kategorien Bakervarer. Narvesen derimot går mot strømmen, og har vokst med 32,29 prosent - mye drevet av bollesalget.
 

 
Presseklipp

27/03 08:04 Stavanger Aftenblad
Bensinforhandlerne lurer på hverandre

27/03 06:15 Amta.no
Dumper priser i Drøbak

27/03 06:00 Journalisten.no
Varselklokker for nettinntekter

27/03 06:00 DinSide
Bollesuksess fra Deli de Luca

26/03 22:04 StavangerAvisen
Saudi-kvinner til boikott av undertøys-butikker


spacer spacer spacer spacer spacer
UTGIVER: Mediafabrikken AS | Postboks 9393, Grønland, 0134 Oslo | REDAKTØR: Trygve Bergsland, Tlf.: 905 85 639, e-post: trygve@sesamnett.no