spacer spacer
 
strek
medlemsmeny topplogo
transp

Glemt passordet ditt?

Brukernavn:

Passord:


 
  OM SELGERFORBUNDET  
 

Hvem er vi?
Kontakt Selgerforbundet
Mål og målgrupper
Medlemsfordeler
Agenturavtaler
Kurs og seminarer
Tillitsvalgt rollen
Tariffavtaler
Nordisk samarbeid
Forbundsstyret
Presseomtale
Vervekampanje 2009
Golfturnering 2009
Medlemsreiser 2009
Gi oss Ris eller Ros

 
  JURIDISK HOTLINE  
 

 
  FAGHJELP  
 

Juss
Jobbsøkertest
CV og jobbsøknadstips
Jobbintervju - Spørsmål
Fremtidens selgerrolle
Personlig coach
Forhandlingsteknikk
Salgskurs på nett
Firmaetablering
Nyttige linker

 
  MELD DEG INN I SELGERFORBUNDET  
 

 
  LOKALFORENINGER  
 

Agder
Bergen
Bodø
Drammen
Harstad
Hedmark
Kristiansund N
Lillehammer
Oslo og Akershus
Rogaland
Skien
Tromsø
Trondheim
Vestoppland - Gjøvik
Østfold
Ålesund

 
     
FORSIDE SKRÅBLIKK NYHETSARKIV
RIS OG ROS ArtikkelsØk
Abonner på vårt nyhetsbrev:
ABONNEMENT ANNONSER OM SESAM REDAKSJONEN
  TRANSP Skriv ut siden
17/4/2009
Populær nyhet
17/4/2009

I løpet av de første seks ukene etter lanseringen har forbrukerne handlet inn en kvart million FRYST-måltider. Remsepakket kyllingfilet er en av bestselgerne.

– Remsepakkene gjør det praktisk å tilberede ønsket antall porsjoner, sier direktør Arild Husefjeld i Nortura, som står bak den nye frossenserien.
 
I de første seks ukene etter lanseringen har nordmenn kjøpt 50 tonn middagsmat av merket Fryst. Det tilsvarer 250 000 måltider.
 
– Folk har tydeligvis lyst til å prøve nye middagstilbud. I frossendisken er de på jakt etter kombinasjonen av enkelhet og god smak. Dessuten er det mange som legger vekt på at det skal være lettvint å tilberede riktig mengde, sier Husefjeld.
 
Påkledde kjøttboller
En av løsningene som er benyttet for å gjøre porsjoneringen enklere, er å pakke kjøttboller inn i saus ved innfrysing, slik at man senere kan tine bare den ønskede mengden av kjøttboller og saus.
 
– Litt uhøytidelig kaller vi dem for påkledde kjøttboller. Foreløpig finnes de i tre smaksvarianter, sier Husefjeld.
 
Til sammen er det så langt lansert 29 vareslag merket Fryst. I mai kommer det tre til.
 
– Blant annet kommer det remsepakket svinefilet, som gjør det mulig å ha rikelig i fryseren samtidig som man bare tiner det som behøves til for eksempel grillmiddagen, sier Husefjeld.
 
Til høsten lanseres ytterligere ti varianter. Deretter er planen å utvikle mellom 15 og 20 nye vareslag av merket Fryst årlig.
 
Ungdom og menn
Nordmenn spiser ofte frossenmat til middag.
 
– Pizza er jo i en klasse for seg selv. Det spiser vi i gjennomsnitt 19 ganger i året. Tradisjonelle middagsprodukter i frossen eller ferdig form spiser vi ti ganger årlig, sier seniorkonsulent John Spilling i Synovate, som var ansvarlig for den store undersøkelsen Norske Spisefakta 2008.
 
Ifølge undersøkelsen er frossenmat og andre former for hurtigmat mest populært blant ungdom.
 
– Det er de som er storforbrukerne. Men vi ser også at menn oftere tyr til ferdig hurtigmat enn kvinner. Derimot er det små geografiske forskjeller, sier John Spilling.
 
Av Ulf-Arvid Mejlænder
 

 
Presseklipp

27/03 08:04 Stavanger Aftenblad
Bensinforhandlerne lurer på hverandre

27/03 06:15 Amta.no
Dumper priser i Drøbak

27/03 06:00 Journalisten.no
Varselklokker for nettinntekter

27/03 06:00 DinSide
Bollesuksess fra Deli de Luca

26/03 22:04 StavangerAvisen
Saudi-kvinner til boikott av undertøys-butikker


spacer spacer spacer spacer spacer
UTGIVER: Mediafabrikken AS | Postboks 9393, Grønland, 0134 Oslo | REDAKTØR: Trygve Bergsland, Tlf.: 905 85 639, e-post: trygve@sesamnett.no